Kalender

ComOn ’15 vindt plaats van 9 februari tot en met 22 april 2015. In 10 weken tijd doorlopen de studentbedrijven in opdracht van de deelnemende bedrijven een aantal stappen om tot een waardevol eindproduct te komen. Hierin worden zij begeleid door experts in de vorm van projectbegeleiding, inspirerende gastcolleges en expertcolleges. Deze pagina bevat alle belangrijke data en het verloop van het project.

Week 1

Inspirerende bedrijfsbezoeken bij communicatiebedrijven uit de Leidse regio. Wat doet een copywriter? Hoe ziet de werkdag van een communicatieadviseur eruit? En wat gebeurt er eigenlijk bij een radiostation? Kennis maken met gave ondernemers om inspiratie op te doen voor jouw eigen communicatiebureau.

Branding en positionering. Hoe gaat jouw communicatiebureau opvallen tussen de concurrentie? Op zoek naar een match tussen communicatiebureau en opdrachtgever om te mogen starten aan een uitdagende opdracht.

Week 2

Briefing, debriefing en offerte. Wat wil de opdrachtgever en hoe ga je dat aanpakken?

Week 3

Week 4

Communicatie-audit. Door middel van intern en extern onderzoek, een concurrentieanalyse en een doelgroeponderzoek doe je onderzoek naar de opdrachtgever.

Inspiratie, kennis en creativiteit. Wat zijn de trends in communicatieland?

Week 5

Het communicatie-advies presenteren aan de opdrachtgever.

Week 6

Communicatie concept. Een ontwerp voor de uitvoering, van idee naar realisatie en van bedenken naar doen. Hoe ga je het advies uitvoeren en realiseren?

Week 7

Week 8

Productie en uitvoering van het advies. Dé week om grote stappen te zetten bij het organiseren van een evenement, het ontwerp van de nieuwe website of de campagne voor jouw opdrachtgever.

Week 9

Grafische vormgeving en desktop publishing via Adobe en Lynda.com. De vormgeving van het eindproduct vindt plaats in week 9.

Week 10

De presentatie van jouw communicatieproduct en de opmaak van het overdrachtdocument. What's next? En wat kunnen jouw bureau en opdrachtgever in de toekomst voor elkaar betekenen?

Leren & Inspireren

co15_lereninspireren

Inspirerende bedrijfsbezoeken, leerzame gastcolleges, waardevolle samenwerkingen. Leren ondernemen en verbinden.

Opdrachtgevers

co15_bedrijfsbezoeken

Kosteloos advies en uitvoering door jonge experts, een unieke kans om communicatie te verbeteren of uit te breiden.

Bedrijfsbezoek

co15_opdrachtgevers

Een kijkje in de keuken van toonaangevende communicatiebureaus in de omgeving. Een onderdompeling in de communicatiewereld.