Werktraject

De tweedejaars studenten Communicatie vormen 10 weken lang een communicatiebureau waarmee zij een echte opdracht uitvoeren voor een echte opdrachtgever. Zij kiezen een eigen specialisatie, zorgen voor de branding van hun communicatiebureau en doen hun best om de gaafste opdracht(gever) te veroveren. Het project bestaat uit een aantal stappen:

1. Oriëntatie

De aftrap van het project begint met een aantal bedrijfsbezoeken aan toonaangevende communicatiebedrijven. Zo kunnen de studenten zich oriënteren op de mogelijkheden die er zijn binnen het vakgebied. Dit helpt hen om een richting te kiezen voor hun specialisatie.

Fase 1

Fase 2

2. Specialisatie

Na de oriëntatiefase vormen de studenten hun eigen communicatiebureau in groepen van vijf. Om op te vallen tussen hun concurrentie én om de gaafste opdracht(gever) te veroveren moeten zij zich onderscheiden als communicatiebureau zijnde. Dat doen de bureaus via een specialisme, een logo, een website en natuurlijk door het maken van afspraken om kennis te maken met potentiële opdrachtgevers.

3. Match & Onderzoeksfase

Als de opdrachtgever en het communicatiebureau een match gevormd hebben, start het onderzoekstraject. Wat is het communicatieprobleem van de opdrachtgever, en hoe kunnen we dat oplossen? De experts doen uitgebreid onderzoek naar de opdrachtgever om tot een sterk advies te kunnen komen. De studenten worden tijdens dit intensieve project ondersteund met gastcolleges en begeleiding door experts.

Fase 3

Fase 4

4. Uitvoeren advies

Na de onderzoeksfase mogen de studenten hun advies gaan uitvoeren. Hierbij kun je denken aan het organiseren van een evenement, het toepassen van een social media strategie, een pr-campagne, een marketingactie of, afhankelijk van het onderzoek en de opdrachtgever, een andere opdracht. ComOn is meer dan alleen het schrijven van een rapport dat in de lade belandt. De uitvoer van het advies is een belangrijk onderdeel van het project.

Leren & Inspireren

co15_lereninspireren

Inspirerende bedrijfsbezoeken, leerzame gastcolleges, waardevolle samenwerkingen. Leren ondernemen en verbinden.

Opdrachtgevers

co15_bedrijfsbezoeken

Kosteloos advies en uitvoering door jonge experts, een unieke kans om communicatie te verbeteren of uit te breiden.

Bedrijfsbezoek

co15_opdrachtgevers

Een kijkje in de keuken van toonaangevende communicatiebureaus in de omgeving. Een onderdompeling in de communicatiewereld.